Lokalizacja
Proponowane lokalizacje stacji to ul. Lwowska przy Galerii Trzy Korony oraz ul. Lwowska przy Miasteczku Galicyjskim. Zakładamy możliwość realizacji dodatkowych stacji w ramach zakładanego budżetu.
Opis projektu
Ideą Rowerów miejskich jest tworzenie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych, które idealnie wpisują się w temat zapobiegania powiększaniu się ilości smogu w naszym mieście oraz panującej modzie na rozpowszechnianie zdrowego trybu życia. Projekt Sądeckiego Roweru Miejskiego (SRM) powinien składać się z następujących elementów:
- rowerów wraz z stojakami i stacjami obsługi użytkownika systemu
- serwisu internetowego wraz z modułem rejestracji, logowania, mapą, aktualnościami itp.
- dedykowanej strony www systemu wraz z hostingiem
- system-mailingu i sms’ów (przy rejestracji, zmianach regulaminu, zmianie/resecie hasła itp.)
- relokację rowerów w celu zapewnienia optymalnego napełnienia stacji (uzupełnianie pustej stacji)
- kompleksowego serwisu rowerów
- serwisu pozostałego sprzętu – terminale, stojaki, elektronika itd.
- obsługi marketingowej i medialnej projektu
W ramach projektu Sądeckiego Roweru Miejskiego dla dzielnicy II zakładamy utworzenie co najmniej 2 stacje w raz z terminalami. Każda ze stacji powinna posiadać minimum 12 stojaków z elektrozamkami oraz co najmniej 8 do 10 rowerów w każdej stacji.
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu oraz jego beneficjenci
Sądecki rower miejski to przyszłościowe rozwiązanie, które pozwala m.in na uzupełnianie transportu zbiorowego, czy optymalizacje funkcjonowania komunikacji miejskiej. Dodatkowo rowery miejskie promują zdrowy tryb życia. Rowery miejskie odpowiadają na dzisiejsze potrzeby mieszkańców miasta. W Nowym Sączu od lat odczuwalny jest problem smogu. Rowery miejskie to kolejny krok do ograniczenia smogu w atmosferze. Nasze miasto boryka się również z problemem braków miejsc parkingowych, czego doskonałym rozwiązaniem jest rower miejski. Jego dużą zaletą jest niski koszt wypożyczenia oraz powszechna dostępność. Dzięki dużej ilości rowerów oraz możliwości pozostawienia ich na każdej stacji są one wygodnym środkiem transportu w mieście. Z rowerów miejskich skorzystają wszyscy mieszkańcy miasta. Rower miejski stanie się również istotny dla rozwoju turystyki. Dzięki umieszczeniu stacji w miejscach odwiedzanych przez turystów miasto stanie się przyjazne do zwiedzania.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Zakup 16 szt. nowych rowerów | 40 000 zł |
2 | Zakup 2 szt. nowych stacji wraz z terminalem na każdej stacji wyposażonych w elektrozamki | 85 000 zł |
3 | Koszt aplikacji i strony internetowej wraz z ewentualną licencją | 20 000 zł |
4 | Średni miesięczny koszt obsługi, serwisu, relokacji rowerów (od 1 marca do 30 listopada) - 2715 zł x 9 miesięcy | 24 435 zł |
Łącznie: 169 435 zł |
Status projektu
Zweryfikowany pozytywnie
Komentarz
Modyfikacja wniosku.